PHU Filipczuk
ul. Turystyczna 96B
20-230 Lublin

info@filipczuk.pl   |   infolinia: 81 746 10 00

Rouge Flamme - nowy kolor Renault Clio

Rouge Flamme - nowy kolor Renault Clio

22.08.2013 | 12:22

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV.

Jak zawsze w przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy są poddawani próbie. Muszą bowiem być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, Doradcy Techniczni marki Standox przygotowali dla swoich klientów proces naprawy koloru Rouge Flamme.

Aplikacja  zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego - Standox Clearcoat Additives:

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy:
A.  Naprawa całego elementu i/lub części zamiennych
B.  Cieniowanie w obrębie  elementu lub / elementu sąsiadującego

Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:

1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.

2. Maskowanie elementów sąsiadujących.

3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.

4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.

5. Czas odparowania lakieru bazowego.

6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.

7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.

8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.

9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.

10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.

11.1. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack (nie barwionego!)

11.2. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack. Czas odparowania. Aplikacja warstwy lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack (nie barwionego!)

Standox. Sztuka lakierowania.

Standox jest marką obecną od ponad 50 lat na rynkach światowych. Ze swoją siedzibą w Wuppertalu (Niemcy) obejmuje dystrybucję w ponad 80 krajach. W ofercie posiada pełną gamę niekwestionowanej jakości nowoczesnych produktów przeznaczonych do lakiernictwa renowacyjnego zarówno samochodów osobowych jak i użytkowych. Standox wyznaje filozofię dostarczania godnych zaufania produktów wedle życzeń i potrzeb klienta, troskę o środowisko naturalne, lecz przede wszystkim kładzie nacisk na pomoc w osiąganiu sukcesów swoich partnerów.

Axalta Coating Systems Poland  Sp. z o.o.
ul. Postępu 17B
02-676 Warszawa
Kontakt:
Dział Marketingu
Marta Blachani
marta.blachani@dupont.com
Tel.kom. 662 276 360
Tel. (22) 329 15 43

Lista aktualności